VisioTeam


Skrive til søgemaskinerne

SEO venlige indhold

At skrive SEO venlige tekster behøver ikke at være svært. I modsætning til hvad de fleste tror, og en udvikling som vi alle kan være glad for, så er søgemaksinerne blevet bedre eller ”mere menneskige” (klogere).​​ SEO venlige tekster, skal dog skrives med en vis opmærksomhed på hvordan en søgemaskine ser på opbygningen af teksten.


SEO venlig skrivning betyder at det ikke er nødvendigt at skrive for søgemaskinerne!
Du skal først og fremmest huske, at du skriver til mennesker og ikke til søgemaskiner. Hvis du er nødt til at vælge mellem en teknik, der er godt for dine læsere, men ikke så godt for søgemaskiner eller omvendt, skal du vælge det, der er godt for dine læsere. Søgemaskiner er i sidste ende rettet til at levere indhold, der er interessant og informativ for læseren. En side, der er for optimeret mod søgemaskinerne er ikke sjovt at læse.

Heldigvis er de sådan at de fleste teknikker, der gør en tekst god er også godt for SEO.
 

 

Andre overvejelser til SEO venlig indhold
Gentagelse er meget vigtigt for SEO venlige indhold. Når du har valgt dine ”søgeord eller sætninger”, skal du helst gentage det flere gange på siden. For eksempel: 2 gange i første afsnit, i alle under overskrifter, en gang i hovedoverskrift, to gange i meta titel, 2-4 gange mere i hele dokumentet, og på 2-3 gange i links og billede alt-tekst på siden.

Glem ikke at bruge fed, overskriften tags og andre vægtede HTML tags til at fremhæve dine søgeord. Men du behøver ikke overdrive det. Hvis nogen kan fortælle præcis, hvad dit søgeord sætning er uden at gøre mere end at åbne websiden, har du sikkert medtaget det for ofte. Husk, at du i sidste ende at skriver for mennesker, ikke søgemaskiner.

Glem ikke mindre indlysende steder til herunder dine søgeord sætning - ligesom billede alt-tekst og titel tekst på billeder og links. Disse er ikke skjult for dine læsere - alle kan se dem, der ønsker at. De er bare ikke indlysende ved første øjekast, så de er mindre irriterende at dine læsere, men søgemaskinerne se dem stadig.

SEO venlige tekster bør ikke være dårligt skrevet eller svær at læse.
Som nævnt ovenfor, bør du aldrig ofre god tekste for SEO. De fleste af de bedste placerede artikler om næsten ethvert emne, er skrevet til kunder først og SEO er i bedste fald på en anden eller tredje plads i prioriteringen.



Denmark Vision Team • Ordrupvej 114 • 2920 Charlottenlund • 7025 8555

Great Britain Vision Team • 24 Oswald Road • Cholton Cum Hardy • Manchester M21 9LP